Prosím, už žiadny Avon ani Oriflame

Klasická situácia. Doslova pod nos dostanem katalóg, ktorý si môžem prelistovať a v prípade záujmu aj niečo objednať. Som zvláštny živočích, ktorý by dal najradšej prednosť pravde a prezentoval ju poznámkou "Ďakujem, tejto kozmetike neverím.". Okolnosti ma však často nútia zdvorilo odmietnúť, pousmiať sa a radšej riskovať návrat ďalšej podobnej ponuky.



Čo mám proti značke Avon a Oriflame?

Nie je to nič súvisiace s ingredienciami. O tých sa vyjadrím na konci článku. Aj keď sa nájde pár produktov, ktoré by stáli za kúpu, môj názor ostáva viac negatívny. Úprimne, v mojej netolerancii týchto značiek hrá úlohu viacero faktorov.

  • Výrobky si nemôžem ochytať, ovoňať, odskúšať, trieskať nimi o zem....
To posledné som samozrejme myslela zo žartu. ;-) Vážne dôvody sú len tie, ktoré začínajú na písmeno "O". Som ako ten neveriaci Tomáš, ale to som už tuším dakde písala... Určite som zatiaľ nespomínala, že neznášam reči typu "jedna baba povedala", takže to spomínam teraz. Ja vážne nedám na sladké reči predávajúcich, ktoré tvrdia, že ich zákazníčky majú rady to či ono. Pokiaľ tú zákazníčku nepoznám a netuším, či má adekvátne vedomosti a skúsenosti, ktorými by ma vedela presvedčiť, mačku vo vreci nekúpim. Nech si mňauká akokoľvek pekne... Ak ju kúpi niekto iný, to už je jeho problém.

V obchode si vyskúšam tester, kúpim výrobok a ak ma nadchne, budem ho chváliť po celom šírom svete a nezabudnem spomenúť žiadny detail... Ak ma výrobok sklame a niekto poprosí o môj názor naň, tak zhodnotím objektívne, čo mi nesadlo a potenciálnym záujemcom pred kúpou poradím vyskúšať najskôr tester.

  • Sklamala ma minimálne polovica vecí, ktorým som dala šancu.
Som veľmi náročná zákazníčka. Jednak mojimi rukami už prešlo veľa výrobkov, ku ktorým som priamo dostala feedback od zákazníkov, ďalej som kopu výrobkov na skúšku zakúpila a napokon som ich dosť aj povyhrávala, lebo som kreatívna osôbka, ktorá ide do každej súťaže s hlavou plnou nápadov. Mám s čím porovnávať.

Kúpite si šampón, ktorý má dodať vlasom lesk a napokon vám ostane na hlave nejaký chumáč, ktorý nemá ani objem a ani nijako vábne nevyzerá. Dezodorant sľubujúci dlhotrvajúci efekt vonia 5 minút, tiene držia len o nejakých 5 minút dlhšie a špirála je taká tekutá, že o predĺžení rias môžete snívať. Vyskúšala som už veľa dekoratívnej kozmetiky a tak viem (alebo minimálne tuším), aké ideálne skupenstvo a akú výdrž by mali mať jednotlivé produkty.

Prepáčte, ak nie som dokonalá, avšak ja si len veľmi ťažko hľadám most k niečomu, čo ma sklamalo a na čo sa nemôžem spoľahnúť. Mosty pálim. Až si dotyčná osoba či vec opäť získa moju dôveru, postavím si nové. Určite ju nezískala drahá a hĺbkovo čistiaca maska, ktorá sľubovala odstránenie čiernych bodiek. Namiesto zázraku som dosala čosi lepkavé, čomu sa moje póry obrazne vysmiali. Až sa vám stane toto viackrát, tak so slzami v očiach a penou v papuli prisaháte, že sa viac nedáte takto nachytať.
  • Produkty majú veľmi čudné ceny.
Poznám praktiky obchodníkov i cenovú politiku (keďže som sama pôsobila v tejto brandži) a teda viem, s akými maržami sa bežne môžeme stretnúť. Nehovorím, že iné výrobky dostupné v obchodoch majú stále ceny a nikdy sa nerobia akcie s výraznými zľavami, ale toľké zľavy v jednom katalógu? Je to nejaké podozrivé. Dlhé roky si kupujete krém na ruky, za ktorý solíte takmer 5 EUR a odrazu ho niekoľkokrát po sebe vidíte za jedno euro. Je mi ukradnuté, že je to výpredaj. Ak niekto predáva niečo za 5 EUR a odrazu tony prípravkov odchádzajú zo skladu za pätinu ceny, aká je potom výrobná cena?


Niekto ma možno teraz odsúdi za to, čo napíšem, ale je mi čiastočne jedno, čo prípravok obsahuje. Pokiaľ v ňom nie je nejaká jedovatá prísada, silica v koncentrovanom stave (ktorá by mi mohla vyvolať alergiu) alebo lieh či nejaká iná drastická láska, ktorá by mi mohla vysušiť pleť tak, že by som za desať rokov vyzerala ako ten psík, čo má o dve čísla väčšiu kožu, pokojne ho použijem. Kúpim si aj očný tieň za jedno euro z čínskeho obchodu, ak ma presvedčí. Ale penový očný tieň za 3 EURá, ktorý stečie už po minúte je pre mňa silné kafé. Pre mňa za mňa môže výrobok obsahovať aj stopy čerstvo utretého prachu z police, len nech plní svoje účely. Nie som z cukru a z cukru a trošku špiny ešte nikoho nezabilo. Zabíja skôr život v sterilite. Rovnaký názor na to mala moja detská lekárka. No a čo, že dieťatko zje za náprstok hliny? Horšie by bolo, keby sa v neskoršom veku po páde do blata celé od hlavy po päty obsypalo z alergie na prach a roztoče...

Aby ste ma pochopili správne, dodržiavam a mám vypestované úplne normálne hygienické návyky. Ja len nie som malicherná ako niektorí ľudia, ktorí si prečítajú len názory jednej strany a už sa s nimi stotožnia bez toho, aby si vypočuli aj druhú stranu. Z rádia sa ozve, že minerálne oleje sú škodlivé a už vyhadzujú všetku kozmetiku s vazelínou a parafínom. V novinách sa píše, že konzervanty škodia a hneď si z internetu stiahnu dlhý lajster so skratkami "éčok" a poctivo prehrabávajú všetky výrobky.

Keby sme chceli žiť v 100% čistote, potom by sme museli prestať jesť, piť, natierať si kožu kozmetikou a dokonca by sme nesmeli ani dýchať a chodiť vonku po ulici. Baktérie, vírusy a špina sa na nás valia odvšadiaľ. Treba tomu čeliť a nie to eliminovať.

Nechápem ani aktivistov, ktorí vyzývajú k bojkotovaniu snahy niektorých značiek o zvýšenie predajnosti len preto, že svoje produkty testujú na zvieratách. Je mi tých nemých tvorov úprimne ľúto, ale určite nepomôže, ak budeme spravodlivosť podporovať tým, že prestaneme kupovať výrobky. S požiadavkami sa treba hromadne obrátiť na tých, čo majú v rukách moc a vedia s týraním urobiť naozajstný koniec a podniknúť proti nemu aj určité opatrenia.

Týmto sa končí moja dlhá rozprava o kozmetike Avon a Oriflame (aj s malým odbočením). Akýkoľvek komentár odkazujúci na súťaž, či stránky s ponukou týchto produktov budem považovať za provokáciu. :-)

Update 9. 6. 2017
Tento článok vyvolal a stále vyvoláva veľkú vlnu nesúhlasu. V čase jeho zverejnenia bolo veľa vecí inak, ale stále sa nachádzajú ľudia, ktorí protestujú voči obsahu. Bez toho, aby si pozreli dátum publikovania. Dostávam tiež ponuky na spolupráce, ktoré musím odmietať a istú dobu som musela mazať zo svojich blogov komentáre, ktoré sa nevyjadrovali k článkom, iba boli čistou reklamou.

Nemám nič osobného proti značkám Avon a Oriflame. Iba sa mi v tých časoch nepáčili aktivity, ktoré dámy v ich radoch v záujme predaja podnikali. Bolo mi proti srsti SPAMovanie niektorých ľudí na mojich blogoch a ako mi na každej menšej či väčšej akcii strkal niekto pod nos katalóg. Vám by sa páčilo, keby na váš dom niekto bez súhlasu namontoval reklamný banner, alebo reklamné letáky nosené až do obývačky?

Preto som sa rozhodla napísať pokračovanie článku, kde sa dozviete, čo sa mi nepáčilo vtedy, proti čomu mám výhrady dnes a snáď sa konečne pochopíme.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes