Posledný mesiac som toľkokrát k novinke CK Everyone vytvárala reklamný text, až by sa mi mohla začať protiviť. Stala sa však výnimkou potvrdzujúcou pravidlo.
Už 6 rokov sa pri otázkach známych na moje povolanie usmievam. Kto ma totiž pozná, ten vie, že ja a parfumy, to ide dokopy. Nechať ma pracovať v parfumérii je ako púšťať capa do záhrady. Kúpila by som si a nosila snáď každý. Ešte aj pánske. Na moje šťastie sa však v centrále našej firmy vyskytujem iba jedinečne. Väčšinu noviniek poznávam z obchodov konkurencie, ktoré mám najbližšie a tie majú vďakabohu všetko minimálne o tretinu alebo aj raz tak vysoké ceny. Pred nákupmi ma niekedy chráni i fakt, že čím viac sa s niečím stýkam, v práci, na blogoch, na internete, tým menej si to chcem kúpiť. Príliš veľa recenzií na mňa pôsobí ako odpudzovač. Žiaľ, moju peňaženku niekedy neochráni ani pričastá reklama. Unisex toaletná voda CK Everyone je tiež ten prípad.
K nákupu som navyše dostala darček - bezplatnú dopravu a praktickú kľúčenku. Niekedy sa tie moje nákupné šialenstvá aj vyplatia. 😇
Ďalšia mladšia sestra legendárnej toaletky CK One
Unisex toaletné vody CK One - vrátane limitiek - sú prevažne svieže vône. Viaceré z nich ma oslovili, ale keďže obsahujú ľahšie tóny (veľakrát sú v nich citrusy) a z prekrvenej teplej pokožky prchajú rýchlosťou šumivej bomby v kúpeli, nikdy som sa nepreprecovala od vyskúšania až k nákupu. Museli by byť mimoriadne zaujímavé, aby som im nízku koncentráciu a slabšiu výdrž prepáčila.
Moju pozornosť si získala až letná limitka CK One Summer 2019, ktorú netvorili citrusy, ale kombo tónov dreva, čaju a vody. Až na ten podivný obal komixového typu a nižšiu koncentráciu vonných látok (je to toaletná, nie parfumovaná voda) ide o veľmi vydarenú vôňu.
No a tento rok z tohto prostého vydareného základu vyšla vôňa CK Everyone obohatená o pižmo rastlinného pôvodu, prírodný pomarančový olej, ambru a pačuli. Už toto zloženie dávalo prísľub niečoho skvelého, čo by mohlo fungovať aj na mne.
Aj flakónik novinky vám bude určite povedomý. Pripomína ikonu CK One, ktorej obal bol inšpirovaný plochou fľaštičkou jamajského rumu. Značka Calvin Klein ňou chcela zaujať mladých ľudí a dať im univerzálnu vôňu, ktorú mohli medzi sebou zdieľať muži i ženy, chlapci i dievčatá. Podarilo sa. CK One tak v podstate priniesla revolúciu do sveta vôní. V roku 1996 sa do jej rodiny s podobným dizajnom pridala vôňa CK Be, v r. 2004 sa objavila prvá letná limitka a tým sa začala šnúra bez konca. Čo rok, to minimálne jedna nová vôňa a zakaždým úspech. Ľudia sa na každý nový prírastok tešia.
Obal CK Everyone sa dá úspešne recyklovať
Výrobcovia vôní a kozmetiky sa posledné roky radi predvádzajú svojim ekologickým zmýšľaním. No pokiaľ príde reč na parfumy, tam je myšlienka záchrany planéty málokedy dotiahnutá do detailu, pretože väčšina parfumov má rozprašovač priamo nalisovaný na hrdle flakóna. Nepodarí sa vám ho odstrániť a fľaštičku tak nemôžete recyklovať.
Ako vidíte na fotke, Calvin Klein tento problém vyriešil už v pred 26 rokmi. Aby ste mohli parfumy z radu CK One používať, odkrútite vrchnáčik fľaštičky a potom ju uzavriete rozprašovačom, ktorého obruč má rovnaký závit. Vrchnák už potom môžete rovno zahodiť, lebo ten prekryje toľko hrdlo fľaštičky. Ale nie hrdlo s nasadeným objemným rozprašovačom. Takže na jednej strane vôňa v recyklovateľnom obale, na strane druhej pohroma pre kabelky. Náhodné stlačenie odkrytého rozprašovača znamená navoňanie celého jej obsahu.
Mne však odkrytý rozprašovač vône CK Everyone nevadí. V MHD sa s kabelkou netlačím, lebo najčastejšie chodím pešo a na parfumy používam atomizér. Myšlienka kompletnej recyklácie obalu sa mi páči. Papierová škatuľka je vyrobená z recyklovaného papiera. Pôjde do modrého kontajnera. Rozprašovač vyzerá byť plastový a patrí mu miesto v žltom kontajneri. Fľaštičku vyrobili z čistého priezračného skla. Stačí z nej sňať elastický krúžok a môže z nej byť vázička, s vrchnáčikom poslúži ako obal a bez neho ako zberná surovina.
Takže parfumy z tohto radu možno polezú niektorým ľuďom na nervy pre ich dizajn, ale ekológii sa výrobca Calvin Klein nevysmial. Ak patríte k priaznivcom životného štýlu bez zbytočného nerecyklovateľného odpadu, alebo no-waste štýlu, minimálne týmto si u vás určite získal bod k dobru. Už chýba len možnosť naplniť tento obal. Ale možno sa jedného dňa dočkáme aj čapovaným parfumom Calvin Klein. Jeden nikdy nevie.
Ako CK Everyone vonia?
Veľa parfumových nadšencov a zákazníkov sa prikláňa k názoru, že je CK Everyone viac pánska než dámska vôňa. No tu musím povedať, že ako pre koho. Osud vône až príliš často ovplyvňujú informácie a názory iných ľudí. A najviac "milujem" tých ľudí, čo tak radi napíšu negatívny komentár ku každej vôni, ktorá im osobne nevonia. Prepánajána, čo vám smrdí, to môže ďalšej tisícke ľudí voňať. Tak k čomu je dobrý subjektívny názor? Nech si každý vyskúša vôňu a urobí si vlastný záver. Všetci však budú so mnou súhlasiť, že ide o čistú vôňu. Píše sa to aj na jej obale.
Nech zistím, ako novinka obstojí, urobila som s CK Everyone menší sociálny experiment. Dala som preč gumičku, nadpis vône na fľaštičke skryla v dlani a nastriekala novinkou zápästia viacerých členov a členiek našej bandy. Nikomu som neprezradila umisex zameranie ani názov vône. Keď priatelia priložili nos k rozprašovaču a neskúšali ju na koži, CK Everyone sa im zdala dámska. Je tam veľmi výrazne poznať drevito-akvatický charakter vlaňajšej letnej limitky, ktorá tiež voňala viac ženám než mužom. Po ovoňaní zápästia zhodnotila väčšina kamarátov, že je novinka CK Everyone pánska. Iba jeden hovoril, že sa mu zdá byť parfumom pre dámy. Ale po ovoňaní môjho a kamarátkinho zápästia si prestali byť istí všetkým, čo dovtedy o novinke ktorý povedal.
Na mojej teplej prekrvenej pokožke vynikala teplá časť základu vône, ktorú čajové a zázvorové tóny pomenili tak, že aj pomarančový olej v CK Everyone získal hĺbku a miernu horkosť. Chvíľkami sa mi zdalo, že sa pomarančová vôňa mení na mydlovú, no na pozadí sa stále zdala sladká a ľahká.
Zápästie večne ľadovej ruky mojej kamarátky ukazovalo akvatický a citrusový charakter novinky. Z CK Everyone bolo cítiť pomarančový olej, sviežu zeleň, pikantný zázvor a veľa veľa čaju, skrátka niečo úplne iné. Niečo svieže, energické, mladistvé.
Novinku preto nejde jednoznačne zhodnotiť. Aj keď sa viacerým bude zdať viac na pánsku stranu, stále nájdete veľa ľudí, ktorí si budú myslieť opak. A práve to je na nej geniálne. CK Everyone je for everyone - čiže pre každého a na každú príležitosť. Na párty, do mesta, do roboty, na doma... Nedá sa vylúčiť, že pH vašej pokožky a prekrvenie jej nedajú dlhú životnosť. Je to raz len toaletka. Treba rátať, že sa ňou treba počas dňa pár krát prestriekať. Ani sa vám jej vyznenie nemusí páčiť na vlastnej koži. Je to možno i sila zvyku a o chuti odlíšiť sa, čo jej ide. Rozhodne na každom bude voňať inak. Vždy sviežo a vždy ľahko, no vždy dostatočne zaujímavo na rozprúdenie debaty.
A ešte niečo...
V roku 2020 pribudli do veľkej rodiny CK One aj ďalšie dva parfumy. Rozhodla som sa však, že si predsa zadovážim aj staršiu vlaňajšiu limitku CK One Summer 2019. Kým nezmizne z trhu.
|
|
|
Calvin Klein z letných limitiek vyrába vždy množstvá na cca 2 roky a tipujem, že dlho v predaji nebude. Ak teda potrebujete nejakú sviežu letničku, viac na dámsku stranu, s letnou limitkou CK One Summer 2019 dlho neváhajte. Je to veľmi jednoduchá a veľmi príjemná vôňa. Nechcela som už síce investovať do ďalšieho flakónika, lenže poznám sa. Keď si limitku nekúpim a vypredá sa, potom budem šomrať a banovať. 😉 Takže mi nič iné neostáva, iba si ju pri najbližšom nákupe prihodiť do košíka.
Zverejnenie komentára
Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.